Jste-li v pozici tvůrce webových stránek, měli byste si ještě předtím, než začnete vytvářet, ujasnit několik věcí:
1) Komu jsou stránky určeny: Jsou návštěvníci stránek mladí lidé, senioři nebo snad vaši obchodní partneři? Každá cílová skupina od vás bude očekávat jiný styl „řeči“, jiné rozložení stránky a vůbec odlišný obsah. Je třeba věnovat těmto skutečnostem zvýšenou pozornost.
2) Co je účelem webu: Chcete uživatele informovat, pobavit, varovat? Pečlivě zvažte tón, kterým budete k návštěvníkům stránek „hovořit“.
3) Mám na to lidi? Dobře uvažte, zda v sobě nebo svém okolí naleznete člověka, který bude schopen a ochoten pravidelně a věcně web aktualizovat. Budou-li stránky neaktuální a nedodělané, budou spíše přítěží.
Jak naplnit obsah
Pokud budete mít jasno ohledně výše zmíněných otázek, můžete se s vervou pustit do tvorby webových stránek. Ani teď ovšem ještě nemůžete bez rozmyslu vkládat, co se vám zamane. Mějte na paměti následující skutečnosti:
· V jednoduchosti je síla. Nezkoušejte uzpůsobit design stránek své rozvášněné nátuře. Pestrobarevné schéma až na výjimky nepůsobí dobře;
· Vsaďte na přehlednost. Uživatel se musí rychle zorientovat. Jasně a zřetelně mu naservírujte informace, které chce znát;
· Sdělujte jen podstatné informace. V záplavě různých dlouhých textů a přebytečných zprávách se uživatel spíše ztratí a z webových stránek odejde znechucený;
· Zaujměte, ale nevnucujte se. Působit podbízivě, to určitě není cesta, jakou byste se měli vydat. Ano, vyzdvihněte své přednosti, ale ne způsobem, který působí egoisticky.
· Překvapte. Na druhou stranu není na škodu návštěvníka webu něčím upoutat. Nabídněte mu něco, co se mu vryje do paměti a nepřímo jej tak podniťte, ať se v budoucnu ještě vrátí;
· Vyhněte se přílišnému používání vykřičníků. Říká se, že vykřičník působí na lidi jako křik. V určitých případech je vhodné jej použít, ale není ideální jej umísťovat do každé druhé věty. A už vůbec nemrhejte dvěma a více vykřičníky za větou!