Pokud kupujeme nějaký výrobek či službu, rozhodně jej chceme získat za co nejnižší cenu. Je to pouze logické, neboť nám pak zbude více peněz, které budeme moci investovat do něčeho jiného. Platí to především v případě, kdy kupujeme nějakou dražší věc. Příkladem mohou být i vrata od garáže.
Přemýšleli jste ale, proč se i pro kvalitní sekční garážová vrata ceník just-doors.cz liší podle toho, kde kupujete? Jak je to možné, když náklady na jejich výrobu jsou naprosto stejné? Má to hned několik důvodů.
Tím prvním je fakt, že obchody je, stejně jako vy, mohou nakoupit za různé ceny. Záleží totiž také na tom, jak daleko je bude třeba převézt, neboť i náklady na dopravu se sem počítají. A tyto zvýšené náklady si samozřejmě prodejce musí nějak vynahradit. Zvýší tedy cenu, za kterou daný produkt bude prodávat.
Připočítat také musíme doplňkové služby, které jsou součástí balení. V případě již zmíněných garážových vrat to může být doprava k zákazníkovi, instalace a montáž či záruční opravy. Zde je samozřejmě nutné zaplatit jak onu dopravu, tak i zaměstnance, kteří budou instalaci provádět.
To však samozřejmě není všechno. Dále je tu fakt, že prodejce chce dosáhnout co největšího zisku. A čím vyšší cenu nastaví, tím vyšší zisk bude mít. Na druhou stranu musí být tak nízká, aby ji lidé byli ochotni zaplatit.
Prodejce pak musí brát v úvahu i ostatní obchody. Pokud bude totiž cena, za kterou bude daný produkt prodávat, příliš velká, pak je jasné, že zákazníci raději nakoupí u konkurence, která je levnější. Jedná se tedy o další faktor, který tlačí cenu dolů.
Celkově se dá říci, že je nutné nalézt rovnováhu mezi požadavky obchodu na dosažení co nejvyššího zisku a požadavky zákazníků ušetřit co nejvíce peněz. Rozhodně to není vždy snadné, zvláště pokud všechny obchody najednou zvednou cenu, takže zákazník nemá příliš na výběr. Přesto se tyto dvě protiváhy chovají tak, aby udržely alespoň nějakou rovnováhu, ač se občas nakloní na jednu či na druhou stranu. A to je to nejdůležitější.